Σκοπός ιστολογίου

Για να προβάλουμε αυτά που μας παραδόθηκαν, να θυμόμαστε αυτούς που μας τα παράδωσαν, να μην ξεχνιόμαστε, να επικοινωνούμε και να μη χανόμαστε.....

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Κρητικά κάλαντα των Φώτων




Κάλαντα Φώτων
Σήμερο είναι τω Φωτώ, π' αγιάζουν οι παπάδες.
Σ' ούλα τα σπίθια μπαίνουνε και λεν τον Ιορδάνη.
Ο Ιωάννης βαπτιστής επέρασε και είπε
Χαρίσετέ μου τα κλειδιά τα μαργαριταρένια
να ανοίξω την Παράδεισο, να πιώ νερό δροσάτο.
Να πέσω ν' αποκοιμηθώ σε μια μηλιά από κάτω.
Να πέσουν τ' άνθη πάνω μου, τα μήλα στην ποδιά μου
και τα χρυσά τριαντάφυλλα τριγύρω στα μαλλιά μου.
Ανήφορος κατήφορος στα τρία πηγαϊδάκια,
κάθουνται τρείς μελαχρινές με τα σγουρά μαλλάκια.
Η μια κεντά τον ουρανό κι η γι'άλλη το φεγγάρι,
κι η τρίτη η μικρότερη κεντά τον Άϊ Γιάννη.
Κέντα το, κόρη κέντα το του Γιάννη το μαντήλι
και γέμωσέ το ζάχαρη κι άμε το στο πλαστήρι
κι απ' το πλαστήρι στο σκολειό κι απ' το σκολειό στο σπίτι...
 
Ετούτα ειν’τα κάλαντα, που λένε για τα Φώτα
Άνοιξε περιστέρα μου τη μαρμαρένια πόρτα.

Και του χρόνου!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: